کد خبر: ۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
بسته حمایتی که اثری بر بازار اجاره نداشت؛
امسال وعده کنترل بازار اجاره از طریق بسته حمایتی داده شده اما با اتمام فصل تابستان هنوز بسیاری از مستاجران مشکلاتی در حوزه دریافت وام ودیعه و سقف اجاره‌بها دارند.

مخاطب۲۴- فصل تابستان، فصل داغ جابه جایی مستاجران به اتمام رسیده اما هنوز بسیاری از افراد به دلیل قيمت های بالای اجاره نتوانسته اند مورد مناسبی برای اجاره نشینی پیدا کنند.حتی برخی از متقاضیان که امسال قصد خرید خانه ای نقلی را داشتند با دیدن نرخ های بالای خرید همان اجاره نشینی را به مالک شدن ترجیح دادند.

بازار اجاره همچنان چشم‌انتظار وعده‌ها!/ بانک‌ها در پرداخت ودیعه مسکن  و وام خرید کمترین همکاری را داشتند

 این در حالی است که امسال دولت در ابتدای سال وعده های بسیاری برای کنترل بازار اجاره و مسکن داده بود اما با اتمام نیمه اول سال هنوز بسیاری از مستاجران چشم انتظار اثر گذاری بسته حمایتی اجاره دولت هستند؛ بسته‌ای که قرار بود تعیین سقف اجاره بها داشته باشد و از سوی دیگر بتواند با پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان بخشی از بار گرانی اجاره ها را کاهش دهد.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بازار اجاره امسال در مقایسه با سال گذشته با رشد حدود ۴۰ درصدی روبرو بوده و با وجود آنکه دولت بسته‌های حمایتی و کنترل و نظارت خود را در بخش‌های مختلف تقویت کرده بود، اما این بسته‌ها اثرگذاری چندانی در بازار اجاره نداشته اند.

بسته حمایتی که اثری بر بازار اجاره نداشت

قنبری یکی از مستاجران در محدوده خیابان جیحون تهران گفت: متاسفانه این بسته حمایتی اجاره دولت اثرگذاری در بازار مسکن به ویژه اجاره نداشته است. نه تنها در محله ما بلکه در بسیاری از مناطق اطراف هیچ یک از مالکان، سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها را رعایت نکرده اند و نرخ‌های اجاره در این حوزه  ۳۰ تا ۴۰درصد افزاش یافته است.

او در ادامه گفت: مشاوران املاک در این بخش هیچ همکاری نکرده اند و نرخ‌های اجاره را به بهانه حق الزحمه بیشتر، افزایش داده اند.

بانک‌ها در پرداخت ودیعه مسکن  و وام خرید کمترین همکاری را داشتند

همچنین نظری یکی دیگر از مستاجران با گله مندی از عدم دریافت وام ودیعه مسکن و سخت گیری‌های بانک‌ها در این بخش گفت: هیچ بانکی وام ودیعه پرداخت نمی‌کند و به هر بانکی مراجعه می‌کنیم از چندین ضامن تا سند خانه برای پرداخت یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی از متقاضی درخواست می‌کنند.

او گفت: من یک راننده تاکسی‌ اینترنتی هستم ۲ ضامن رسمی و سند خانه از کجا بیاورم و به بانک بدهم.

مقنی یک خریدار خانه درباره وام خرید مسکن گفت: سعی داشتیم با خرید اوراق مسکن  وام ۶۰۰ میلیون تومانی دریافت کنیم اما متاسفانه برای دریافت این وام باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تنها برای اوراق پرداخت کنیم.

همچنین محسنی یکی دیگر از متقاضیانی که قصد خرید ملک را داشت گفت: امسال با تمامی پس انداز و وام خرید مسکنی که دریافت کرده بودیم قصد داشتیم یک واحد کوچک ۴۰ متری بخریم اما متاسفانه تا زمان دریافت وام مسکن،  قیمت واحد ۴۰ متری از ۷۰۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

کمتر از ۱۰ درصد موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده اند

بر خلاف گزارش‌های میدانی محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران اعلام کرده است روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

او می گوید:  امسال نظارت‌ها بر روند پرداخت تسهیلات بیشتر شده و همین امر خود زمینه ساز بهبود روند پرداختی‌ها شده است.

 محبت خواه گفت: در ۶ ماه ابتدای امسال ۱۱۷ هزار و ۳۹۳ نفر برای وام ودیعه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۹ هزار و ۷۵۶ نفر وام گرفته اند.

طبق این آمار‌ها تاکنون کمتر از ۱۰ درصد در این مدت در استان تهران موفق به دریافت وام شده اند که البته  به گفته برخی از مسئولان بخش زیادی از این دریافت کنندگان از طریق قرارداد‌های صوری اقدام به دریافت این تسهیلات کرده اند.

در همین رابطه یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس هم اعلام کرده که برای کنترل بازار اجاره قرار است بسته جدیدی تهیه شود و مجلس اقدامات لازم برای کنترل بیشتر را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : تنها برای کنترل بازار اجاره باید عرضه و تقاضا برابری کند و تا زمانی که تعادل در این بازار ایجاد نشود و بسته جدید برای کنترل به تصویب دولت و مجلس نرسد بازار آرام نخواهد شد .

او گفت : به صورت مداوم جلساتی با مسئولان و مدیران وزارت راه وشهرسازی برای ارزیابی و برنامه های کنترل بازار داریم که امیدوار هستیم به نتیجه برسد.

به گفته بسیاری از کارشناسان تنها راهکار برای کنترل بازار اجاره ساخت مسکن استیجاری است که در چند سال گذشته این طرح تنها در حد حرف باقی مانده است.

برچسب ها: خرید
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.